Światowy Dzień Pszczół- 20 maja 2022

Nasze zajęcia poświęcone tym owadom rozpoczęły się burzą mózgów - po co są pszczoły?
Dzieci dowiedziały się, że pszczoły nie tylko tworzą miód, ale mają jeszcze jedną bardzo ważną rolę w przyrodzie- zapylają kwiaty. Pszczoła to jedyny owad, który wytwarza pokarm nie tylko dla siebie, ale i człowieka. W naszym przedszkolnym ogródku zawisł domek dla owadów, w którym będą mogły bezpiecznie zimować.

img_20220512_09...
img_20220512_093016
img_20220512_09...
img_20220512_093345
img_20220512_09...
img_20220512_093837
img_20220512_09...
img_20220512_094508
img_20220513_10...
img_20220513_101107

DZIEŃ ZIEMI

Międzynarodowy Dzień Ziemi obchodzimy 22 kwietnia. To święto jest szczególnie uroczyście obchodzone na całym świecie. To właśnie jest czas, aby zastanowić się jak chronić nasz wspólny dom, naszą planetę – ZIEMIĘ! Warto pomyśleć, jak pomóc Pani Ziemi aby była zdrowa, piękna i czysta. W tym roku postanowiliśmy uczcić ten dzień zasadzeniem drzewka, na terenie naszej placówki. Pogoda nam sprzyjała, a dzieci z dużym poświęceniem włączyły się do akcji.

img_20220427_08...
img_20220427_082152 nowy 1
img_20220428_09...
img_20220428_094638 nowy 1
img_20220428_10...
img_20220428_100624 nowy 1
img_20220428_10...
img_20220428_100701 nowy 1
img_20220428_10...
img_20220428_105437 nowy 1
img_20220428_11...
img_20220428_112832 nowy 1
img_20220428_11...
img_20220428_114304 nowy 1
img_20220429_09...
img_20220429_093510 nowy 1

 Dzień Książki i Praw Autorskich

Tym razem wykonaliśmy zadania z modułu V- „Misiowy bajarz”. W związku ze Światowym Dniem Książki i Praw Autorskich. Dzieci w oparciu o film edukacyjny „Jak powstaje książka?” poznały proces powstawania książki, wzięły udział w zabawie dydaktycznej „Tak czy nie?” a następnie przystąpiły do tworzenia „Misiowego Bajarza”, czyli Misiowej  książki, która powstawała z wykorzystaniem metody storyline.

 

„Jesteśmy z Wami niebieskimi motylami”.

Celem tej akcji było poszerzenie wiedzy i świadomości na temat autyzmu oraz przekazanie iskierki przyjaźni osobom z autyzmem i ich rodzinom. Jako placówka jesteśmy solidarni z osobami z autyzmem i przekazaliśmy niebieską iskierkę wykonując symboliczne zadania:

-wykonaliśmy dekorację tematyczną „Jesteśmy z Wami niebieskimi motylami”,
 
- ubraliśmy się na niebiesko.

 

 „Od ziarenka do bochenka”

Jak powstaje chleb? – tego próbowały dowiedzieć się nasze przedszkolaki. Dzieci z zainteresowaniem oglądały rodzaje zbóż uprawianych w Polsce, poznały pracę ludzi, dzięki którym chleb trafia na nasze stoły oraz kolejne etapy wypieku chleba i rodzaje pieczywa. Na zakończenie z zapałem przystąpiły do pieczenie chleba. Celem zajęć było zgromadzenie informacji skąd się bierze mąka oraz jak powstaje pyszne pieczywo. Zapoznanie dzieci z kolejnymi etapami produkcji chleba, a przede wszystkim uświadomienie dzieciom, że chleb jest symbolem ciężkiej pracy wielu ludzi: rolnika, młynarza i piekarza.

Zajęcia w bibliotece szkolnej

Wiek przedszkolny jest doskonałym czasem na rozbudzanie zainteresowań czytelniczych, stąd też nasza wizyta w szkolnej bibliotece.

Pani Agnieszka opowiedziała o bibliotece, o zbiorach znajdujących się na półkach. Dzieci zobaczyły, jak wygląda karta czytelnika oraz poznały zasady wypożyczania książek. Dowiedziały się także, jak należy dbać o książki. Wysłuchały z uwagą przeczytanej przez panią bibliotekarkę bajki. Na zakończenie spotkania dzieci otrzymały od pani upominek -kolorowankę zakładkę do książek. Spotkanie odbywało się w miłej, pełnej uśmiechów i wrażeń atmosferze.

Dzień Wody- niebieski dzień w przedszkolu

23 marca w naszym przedszkolu odbył się Dzień Wody. W tym dniu wszystkie dzieci przyszły ubrane na niebiesko i wspólnie odkrywaliśmy tajemnice wody i jej  znaczenie dla życia ludzi, zwierząt i roślin. Dzieci dowiedziały się dlaczego i w jaki sposób należy oszczędzać wodę.  Rozwiązywaliśmy zagadki, rozpoznawaliśmy odgłosy deszczu, strumyka, burzy, morza…, zamienialiśmy się w krople wody.  Przedszkolaki wykonały też „Pana Kropelke”, który ma za zadanie przypominać dzieciom, że woda jest niezbędnym źródłem życia i należy o nią dbać, a więc nie marnujmy WODY!

W kolejnym dniu na podstawie obserwacji i doświadczeń w czasie zabaw badawczych bliżej przyjrzeliśmy się wodzie, dzieci ćwiczyły umiejętność wnioskowania o zjawiskach przyrodniczych.

Olga Wołczko